Digineuvontaa tarjolla heti tammikuun alussa

Todennäköisesti tänäkin jouluna useasta paketista löytyi uusi puhelin, tabletti tai muu laite, joka tarjoaa apua ja iloa arkeen. Tosin vain silloin, kun laitteen käyttö on hallussa. Jos uuden laitteen käytön opettelu itsenäisesti tuntuu haastavalta, kannattaa suunnata digineuvontaan heti tammikuun alkupuolella.

Apuomena ry:n Kansalaistoiminnan keskuksen maksuton digineuvonta jatkuu joulutauon jälkeen 2.1.2018. Maksutonta neuvontaa on tarjolla Punakaneli-järjestötilassa (os. Suurlohjankatu 21-23 A, Lohja) ma-pe klo 9-13.

Vanhusten palvelukeskuksessa digineuvontaa järjestetään joka kuukauden ensimmäisenä maanantaina klo 10-14. Vuoden 2018 ensimmäinen neuvonta järjestetään ma 8.1.2018. Lohjan pääkirjastossa digineuvontaa on tarjolla 4.1.2018 alkaen torstaisin klo 10-14. Virkkalan kirjastossa digineuvoja on paikalla ma 8.1.2018 klo 16-18. Muiden kirjastojen neuvonta-ajat tarkentuvat tammikuun alkupuolella.

Digineuvonnalle on todella runsaasti kysyntää. Asiakkaat ovat löytäneet palvelun: pelkästään Punakanelin digineuvontapisteellä kävi vuoden 2017 aikana 1269 asiakasta. Palvelua käytti keskimäärin noin viisi asiakasta päivässä. Kun näihin lukuihin lisätään vielä kirjastojen, vanhusten palvelukeskuksen ja satunnaisten digineuvontapaikkojen asiakkaat, saadaan todellinen asiakasmäärä. Yksittäisen asiakkaan neuvonta kestää muutaman minuutin opastuksesta useaan tuntiin. Osa asiakkaista hyödyntää palvelua useaan kertaan.

Digineuvojat tavoittaa 2.1.2018 alkaen puhelimitse: 046 969 9973 ja sähköpostitse: atk-opastajat@apuomena.fi