Lohjan Adecco on ketterä kahden miehen töitä tarjoava toimisto

Pirkka Lind (vas.) ja Seppo Seunavaara pyörittävät Adeccon Lohjan toimistoa hyvässä yhteishengessä.

Adeccon Lohjan toimipiste on pieni ja ketterä kahden miehen toimisto, joka avasi ovensa työnhakijoille ja yrityksille ensimmäisen kerran vuonna 2007. Yksikön päällikkönä toimii Seppo Seunavaara, ja lokakuussa 2017 mukaan tiimiin astui myös HR-konsultti Pirkka Lind. Kaksikko on pyörittänyt Adeccon Lohjan toimintaa sujuvassa yhteistyössä nyt lähes puolen vuoden ajan tarjoten työpaikkojen lisäksi rekrytointeja, henkilöstövuokrausta ja soveltuvuusarviointeja.

Arki pyörii hyvässä hengessä

Suomessa Adecco on toiminut vuodesta 1997 ja toimipisteitä on lähes 20. Sepolla on pitkä historia Adeccolaisena – hän aloitti talossa jo 17 vuotta sitten projektipäällikkönä. Lähes kahden vuosikymmenen aikana erilaisia työnkuvia on ollut peräti yksitoista, mutta sama työnantaja on pysynyt. ”Meidän juttumme on saada työnhakijat ja yritykset kohtaamaan. Autamme Suomessa vuosittain tuhansia henkilöitä saamaan työpaikan ja kauttamme työskentelee asiakasyrityksissä päivittäin noin 2 000 taitavaa työntekijää. Se on mittava määrä”, Seppo kertoo. Asiakkaat ja toimiala ovatkin tulleet Sepolle vuosien varrella perusteellisesti tutuiksi. Tuoreempi Adeccolainen Pirkka puolestaan aloitti Lohjan toimistolla HR-konsulttina vuoden lokakuussa.

Arki Lohjan toimistolla pyörii hyvässä hengessä ja huumorilla, mutta tarvittaessa myös vakavoidutaan ja hoidetaan asiat ripeästi maaliin saakka. Yhteistyö Pirkan tultua taloon on sujunut mallikkaasti, ja toimistolla valitsee välitön ja rento ilmapiiri. ”Ainoa, mikä aiheuttaa erimielisyyksiä, on jalkapallo”, kaksikko nauraa.

Asiakaslähtöisyys ja nopeus toiminnan perustana

Lohjan toimisto kattaa Adeccon toiminnan läntisellä Uudellamaalla Karkkilasta aina Hankoon saakka. Tarvetta Lohjalla on erityisesti tuotantotyöntekijöille ja metallialan osaajille. Liiketoiminta-alue ei ole valtavan suuri, mutta asiakkaista ja työnhakijoista pidetään sitäkin parempaa huolta.

Haluamme toimia asiakaslähtöisesti niin asiakasyritysten kuin työnhakijoidenkin osalta. Pidämme tiiviisti yhteyttä asiakkaisiimme ja hoidamme asioita paljon kasvokkain. Työnhakijoihin puolestaan olemme aina yhteydessä 24 tunnin sisällä hakemuksen lähettämisestä ja pyrimme hoitamaan rekrytointiprosessit mahdollisimman ripeästi ja sujuvasti. Nopeaa toimintaa helpottaa tietysti se, että toimisto on kooltaan ketterän pieni, Seppo kuvailee. Lohjan nopea reagointi onkin kerännyt runsaasti kiitosta työnhakijoilta.

Pyydettäessä kuvailemaan Lohjan toimistoa kolmella sanalla Seppo ja Pirkka vastaavat yksissä tuumin: ”Asiakaslähtöinen, nopea ja rento. Täällä on hauska olla töissä.”

 

https://www.adecco.fi/fi-fi/toimipisteet/uusimaa/lohja/