Opel palkitsee joka vuosi Suomen parhaat Opel-jälleenmyyjät arvostetulla Opel Customer Excellence Award -palkinnolla. Yksi tämän vuoden kolmesta palkitusta liikkeestä on PP-auto Oy Lohjalla.

Opel palkitsee joka vuosi edellisvuoden aikana parhaiten menestyneet jälleenmyyjät, jotka ovat oikeutettuja käyttämään Opel Customer Excellence Award -tunnusta seuraavan vuoden ajan. Palkinnon tärkein kriteeri on asiakastyytyväisyys sekä automyynnin että jälkimarkkinoinnin osalta. Jokaisen asiakaskäynnin ja -kokemuksen tavoitteena on, että asiakas on valmis suosittelemaan liikettä muillekin. Asiakastutkimuksen lisäksi liikkeisiin tehdään ”mystery shopping” -käyntejä, joista ei informoida etukäteen. Tunnuksen saaminen edellyttää myös myyntitavoitteiden saavuttamista.

”Vuosi 2017 oli Opelille ainutlaatuinen. Toimme 7in17-tuotestrategian mukaisesti markkinoille valtavan määrän uutuusmalleja, kuten esimerkiksi Opel Insignian ja uudet katumaasturit Opel Crossland X:n ja sen isoveljen Opel Grandland X:n. Mallistomme on nyt erittäin kilpailukykyinen ja uutuudet ovat tuoneet liikkeisiin paljon uusia asiakkaita”, Opel Finlandin toimitusjohtaja Rami Kittilä summaa.

Ensiluokkainen palvelu ja asiakkaan yksilöllisten tarpeiden huomioiminen ovat Kittilänkin mukaan keskiössä joka ikisessä asiakaskohtaamisessa. ”Edellytämme jälleenmyyjiemme tarjoavan asiakkailleen aina parasta mahdollista palvelua”, Kittilä sanoo. ”PP-auto on hyvä esimerkki tästä. Heidän asiakastyytyväisyydestä saamansa arvosanat ovat pitkäjänteisen työn ansiosta nousseet korkealle tasolle. Myynnillisesti liike on jo pitkään kuulunut sekä henkilö- että pakettiautoissa Opel-liikkeiden parhaimmistoon. Esimerkiksi vuonna 2017 Opelin kahdeksan prosentin markkinaosuus Lohjan alueella oli yksi Suomen korkeimmista paikallisista markkinaosuuksistamme.”

Toimitusjohtaja Tom Mörck PP-autosta on iloinen liikkeen saamasta tunnustuksesta. ”Meillä on erittäin motivoitunut ja osaava henkilökunta, jolle on kunnia-asia onnistua jokaisessa asiakaskohtaamisessa. Saamamme tunnustus osoittaa, että olemme jälleen onnistuneet tavoitteessamme. Haluan kiittää koko henkilökuntaa hyvästä työstä ja vahvasta sitoutumisesta.”

Palkitut liikkeet:

  • PP-auto Oy, Lohja
  • J. Rinta-Jouppi, Kuopio
  • LänsiAuto Oy, Vantaa

Oheisissa kuvissa Opel Finlandin toimitusjohtaja Rami Kittilä (keskellä oikealla) luovuttaa Customer Excellence Award -tunnuksen autotalonjohtaja Petteri Heiskaselle (keskellä vasemmalla).